петак, 14. јун 2013.

BAGREM

  Bagrem je cvetao i ima ga svuda. Čaj leči reumatske bolove , zubobolju, smanjuje povećanu kiselinu i pomaže kod migrene.
  Efikasan je kod povećane kiseline, gorušice leči i čireve na želucu i dvanaestopalačnom crevu.
  Kod bronhijalnih teškoća kuva se 5 listova i 5 svetova na 100g vode,koristi se i kod otežanog rada organa za varenje i izlučivanje otrova iz organizma.

  PRIRODNI LIFTING – Tegla od 250 g meda stavi se u vodu kad med počne da ključa dodamo 22 cveta bagrema sa zelenim peteljkama kuva se 10-ak minuta i odstoji 24h. Procedi se i svako veče pred spavanje posle umivanja tapka se po licu nekoliko minuta.

  TINKTURA – U 2 dcl komove rakije potopiti 22 cveta i ostaviti na suncu 44 dana.Losion se koristi za čišćenje lica pre nanošenje maske od meda.
  (ovo je vrlo interesantno domaća kuhinja znate da nema raznih hemikalija a imate kompletan tretman lica uz zadovoljstvo da je vaših ruku delo. Inače kod mene u fazi izrade , čeka se tinktura )
   Što se mene tiče ovaj čaj mogu da pijem ali samo u kombinaciji sa nekim gorkim ili nanom, pošto nikad ne stavljam šećer u čaj . Ima sladak ukus pa kod moje migrene ne pomaže , samo mi još pogorša mučninu. Inače dobar je za sve disajne organe, kod prehlada i bronhitisa. Po tom pitanju sam napravila sok od bagrema koji inače svi volimo ali na malo drugačiji način od tradicionalnog pravljenja jer očigledno da ni šećer ne može da održi ovu današnju vodu. Kod prve ture mi se desilo da je počeo da se kvari posle 2 dana ,ali sam ga spasla. Recept ide ovako: U 4L vode stavite 25 cvetova bagrema ,obavezno prokuvate i ostavite da odstoji 24h. Procedite dodate 4 kg šećera i 4-5 limontusa,mada ko voli može i više (ja lično ne volim jer ako hoću da pijem limunadu napraviću limunadu ). Kad dodate šećer ostavite još 24 h uz povremeno mešanje. E sad ja sam morala i šećer da prokuva. Zašto nemam pojma ali sam morala. Konzervans se ne stavlja jer ima dovoljno šećera da očuva sok. Moja baka je inače ovo sve pravila sa nekuvanom vodom. Nikad se nije pokvarilo a imala ga je celu zimu. Jedini problem kod ovog soka je što ne bi trebalo da se pije više od 3 čaše dnevno (može da izazove dijareju). Kod prehlada i gomile šlajma može da se pije kao sirup. Po kašiku nerazređenog soka. Mada nije loše da se napravi kao i sirup od timijana. 

   Ove godine napravih i liker od bagrema. Potopi se šolja bagremovog cveta u 750 ml vode ostavi 24h, procedi, prokuva sa 750g šećera i kad se ohladi pomeša sa 1l jače rakije ili vodke. 

   Još nekih jestivih recept od bagrema:
  Cvetovi se uvaljaju u testo za palačinke  i prže dok ne porumene.
  Kuvane semenke mogu da zamene pasulj a pržene i samlevene mogu da se koriste kao kafa (pijete kafu i lečite se )
 Još jedan recept za sok od bagrema  : 40 cvetova bagrema i 4 litre vode u koju se doda 125g limontusa,stoji 24 h ,procedi se i doda 4 kg šećera .Mada može i da se skuva sirup od šećera i vode malo blaži nego za slatko ubaciti cvetove i ostaviti 24 h na toplom sutradan dodati 5-6 limuna ili 4 limontusa, ostavi se još malo da odstoji procedi se i pije. Pošto su ovi sokovi strašno jaki preporučuje se da se piju 1-2 čaše u toku dana 3 nedelje pa da se pauzira 30 dana. Mada može da se pije i po jedna čaša dnevno svako jutro ceo zimski period kao preventiva.

   Za bagrem inače kažu da je otrovan i to je tačno.Otrovno je sve osim cveta i ploda a plod može da se koristi za kuvanje variva umesto pasulja.
                                                                                             U zdravlje 

1 коментар: