четвртак, 16. мај 2013.

Sirup od timijana



    Eto ga sad! Primila sam puno poziva od mojih prijateljica koje imaju malu decu ,pogotovo u vreme gripa i prehlada ,jer znaju da imam lek za to.Timijan je poznat kao lek za čišćenje bronhija ,pluća i kod upale grla ,u stvari on je nezamenljiv sastojak u svakom mom čaju još kad ga dobijem sa Grmečkih visoravni , sa livada gde još uvek nije stigla prava civilizacija mom odiševljenju nikad kraja. Sam miris je opuštajući a sa ovim sirupom moja deca za dva tri dana izbace sav šlajm i ozdrave potpuno.
   Recept za sirup od timijana: U jedan decilitar vode stavite supenu kašiku timijana i stavite da kuva. Kad ukuva na polovinu procedite i izmešate sa medom ,količina je kod mene otprilike , dodajete med u topao uvarak toliko da dobijete gustinu kao kad kuvate slatko , kad se ohladi ima gustinu običnog sirupa.Možete da dajete deci na svaka dva tri sata,naravno osim ako deca nemaju alergiju na polen i med.
   Dok su moja deca bila manja sad imaju 16 i 11 još tu prvu noć je dolazilo do povraćanja.Takvu količinu šlajma u životu pre toga nisam videla .Verujte mi da sam se prvi put toliko uplašila  da nisam mogla da spavam celu noć.Ali zamislite dete koje ujutru ustaje bez temperature ,koje samo kašlje nos ne curi i ne guši ga šlajm.Dešava se da izbace i kroz stolicu ,što znači da dobiju proliv pa u toku noći bude trčkanja par puta ,ali je ishod isti.Imala sam iskustva sa oba slučaja jer je jedna izbacivala šlajm na jedan a druga na drugi način i bila sam uplašena u oba slučaja jer nije bilo nikog da mi kaže da je takva reakcija. Posle toga preventivno sam im svaku zimu pravila i davala po kašiku ujutru pre doručka , sad već to same znaju ne moram da vičem i onda svaka prehlada ili viroza prođe mnogo brže, sad već i bez temperature , samo projuri kroz njih , a kad ga nema u frižideru naprave ga same ( sad su već velike). I da ne zaboravim sa ovim ste sigurni da dajete detetu jedan zdrav sirup i znate šta ste stavili unutra.
   Na isti način možete da napravite i sirup od bokvice , zove , bagrema ,jagorčevine (ali divlje).Svaki sirup koji imate u apoteci za iskašljavanje možete da napravite ovako ujedno vam je i antibakterijski i antigljivično dejstvo meda neka vrsta antibiotika. Mada ja nekad u jedan sirup stavim sve to zajedno . Jedino sirup od bršljena nemojte da pravite sami jer je bršljen otrovan i morate dobro da naučite koji deo se koristi i kad se bere da može da se koristi za čaj ili sirup , ali o svemu tome ćemo u nekom drugom blogu.

                                                                                   U zdravlje

Нема коментара:

Постави коментар