четвртак, 16. мај 2013.

Saveti za dobro raspoloženje



   Da hrana utiče na celokupan organizam to znamo ali skorije studije o tome nas uče i da utiče na raspoloženje. Verujte mi de je tako ,ja sam  živi primer toga ,toliko sam počela da biram šta jedem da ću na kraju stvarno samo da „pasem po dvorištu“ kako moja majka kaže. Počela sam da brojim boje u mom tanjiru i tako i spremam hranu ,svaki obrok mora da ima najmanje 5 boja i što manje industrijskih prerađevina . Deca baš ne mogu da se odviknu od nekih stvari , tipa , paštete,salame, čajne , itd., ali ih ređe jedu . Sa druge strane ja sam počela da se prebacijem totalno na sirovo povrće , čak mi više prija nego kuvano , mada se nisam totalno odrekla mesa i ribe , 1-2 puta mesečno mada mi ni to nije baš toliko potrebno .
   Važna pravila za bolje raspoloženje su vam jednostavna . Dovoljno je da smanjite unos industrijski obrađene hrane jer je puna aditiva i šećera . Jedite više voće i povrća i integralnih žitarica jer sadrže vitamine, minerale i fitonutrijate koji omogućevaju normalno funkcionisanje mozga. Jedite raznoliko, što raznovrsnije jedete unosite različite sastojke u organizam a to će se odraziti i na funkcionisanje mozga i raspoloženje.
   Konzumiranje jaja vam donosi vitamin B12 čiji nedostatak vas vodi u depresiju i tugu , a sadrže i vitamin D koji je posebno bitan kod žena u PMS-u.
   Puter  sadrži vitamin A koji podstiče proizvodnju neurotransmitera poput dopaminakoji podstiče dobro raspoloženje i pamćenje ,tu su vitamin B12 i vitamin D .
   Inćuni sadrže Omega  3 masne kiseline koji blagotvorno deluju na moždane funkcijea zadužene su još  i za regulisanje hormona za dobro raspoloženje .
   Rukola je puna vitamina i minerala koji podstiču mozak na proizvodnju hormona sreće a sadrži i vlakna koja su dobra za probavu .
   Orah  je prirodni multivitamin bogat mineralima,sadrži i vitamin E čiji nedostatak  se primećuje kod depresivnih osoba.
   Med sadrži vitamin B u tragovima ,folnu kiselinu,gvožđe  i mangan ali i bioaktivne supstance koje poboljšavaju proizvodnju energije u mozgu.

                                                                        U zdravlje

Нема коментара:

Постави коментар